jag är en toppelev i saknadsskolan

jag är verkligen bra på att sakna, allt och alla. varför är jag det, är det för min empati, min hjärtlighet eller helt enkelt för att jag är en sån som saknar?

just nu så sliter saknaden sönder mig, den river mig mitt itu. den tejpar ihop mig för att sen klippa mig i tusen bitar, den syr sen ihop mig och krossar mig sen med en slägga. a ni fattar..  varför ska jag behöva skiljas från min största trygghet? de personer som jag varit med och älskat i 10 år, det är 2 trejedelar av mitt liv. 10 av 16 år bara slängs i väggen, jag är inte trygg utan er.. 

under alla år har vi ändrat våra utseenden och ändrat uppfattningar om varandra. vi har bråkat, snackat skit och kramats. vi har aldrig varit helt sams och haft samma meningar. någon har alltid varit tvärtemot (jag kan erkänna att det oftast varit jag) men trots allt detta så håller vi ihop. vi vet att det är vi som hör tillsammans, jag vet det. jag saknar er, jag vill vara med er.

jag minns när vi var små, i ettan när vi skulle ha en julteater för föräldrarna. alla ville vara den snälla flickan, jenny vann titeln. jag själv fick vara den elaka styvsystern, signhild sa att jag pasade bra som det.. hehe
i trean skulle vi ha en om tomtar och troll, jag fick vara trollmor. freddan var lucia och tappade sin krona när hon skulle buga, hahah!
när isa var ny, hon stod och gungade och vi kom hela gänget för att fråga om hon ville leka med oss. isa blev den nya söta tjejen som alla ville vara med. alla killar var kär i henne.
när vi hade tjejkväll hemma hos emma och kollade på tjenare kungen, hihi. sen ute i jennys friggebod, och med en rosa apa och monkeyfist. haha
det finns mycket jag minns, men framförallt minns jag högstadiet. mest 9an då vi, för första gången började vara som en helhet. alla höll ihop. vi var inte längre grupperade och några hatade några, utan alla var ett.

åh, mina tjejer, jag älskar er. under alla år har jag haft en stor trygghet i er. men nu är den borta, vi måste leva vidare. och jag vet, it sucks. men det 11te, hoppas jag att ni alla kommer och förgyller ett par dagar med mig. puss



jenny, emma, freddan, isa, sara, fanny & bea :love:

Kommentarer
Postat av: freddan

åhhh jag dör, det är så jäkla jobbigt känns så fel att inte träffa 9a4 varje dag!

2010-11-05 @ 16:45:20



Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)

Din URL

Kommentar