tredje december, mina föräldrar

som jag skrev i mitt inlägg om mig själv så är mina föräldrar skilda och har varit sen jag var 2 år. som skrivet så har de också nya båda två som är lika mycket som mina föräldrar de.

min mamma heter Stina och är 45 år, hon är världens snällaste och generösaste människa som alltid tar andra före sig själv. hon är mamma till mig och mina storebröder och har alltid gjort allt för oss. det sägs att hon har skämt bort oss men om det är så, så är det bara med kärlek. för ca 6-7 år sen så blev mamma tillsammans med Jonas som bodde i Sidskogen,Järvsö, där vi har sommarstuga. nu är han min bonuspappa, han är snäll som en stor teddybjörn. nu när jag också flyttat upp till Järvsö så känner han nog lite extra ansvar för mig och finns alltid där om det är något jag vill ha hjälp med. Jonas är snickare. både mamma och Jonas är jägare och de tycker om att vara ute i skogen och naturen.

min pappa är också jättesnäll trots att folk kan uppfatta honom som annat pga att han är lite macho. jag har flera gånger fått höra att jag hade honom runt mitt lillfinger när jag var liten och det må väl så vara eftersom att jag är hans enda flicka. min pappa är lastbilschaufför och en travmänniksa, på gården hemma hos honom går det 10-15 hästar. det är där kristin kommer in, min extramamma. hon har alltid, sen långt innan jag föddes varit stallflicka och barnvakt hemma hos oss. det gör att vi har lite starkare band än andra barn med "bonusföräldrar", eftersom att hon alltid funnits där trots att hon inte bott med oss. några år efter att mamma & pappa flyttat isär så blev pappa och kristin tillsammans. det var ju bra eftersom att det var en tjej som vi barn redan kände och som vi tyckte om. förut så kom jag och kristin inte så bra överens ett tag,och ibland när jag blev arg så kunde jag skrika saker som "du är inte min mamma" nu har jag insett hur dumt det var. för hon är min mamma, en av dem. tillsammans har ju pappa och kristin också min lillebror Kalle.

vitkigast av allt är att jag älskar dem, alla 4
med pappa och storebröder

/evelina


Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)

Din URL

Kommentar