kärlek utan gränser

jag tror nog att de flesta har sett skönheten och odjuret. den är troligen grundad på och har budskapet om att kärleken är blind, man måste inte vara si eller så eller vara kär i någon som är den eller det.

mest av allt stör det mig när folk tjatar om åldersgränser i kärlek. bläddrade förbi en bild på facebook där det stod pedofil och åldersgränsen var 2 år. 2 jävla år! det är ingenting. blir pissed off. visst, om en 40årig man blir tillsammans med en 10 åring är inte det okej, men 2 år mellan ungdomar är ingenting.

när jag blev tillsammans med patrik fick jag höra från helt random människor som inte ens visste vem han var att "blahablaha, är han så gammal är han bara ute efter en sak". men nej, skulle inte tro det va. åldern har ingenting med kärleken att göra, det har däremot personligheterna ifråga. sanningen är den att mellan mig och patrik är det 5 år, när han var lika gammal som jag är nu, 16 då var jag endast 11. so what? han är 21 och jag 16, ändå så älskar jag honom hur mycket som helst.. och jag vet att han älskar mig också, vårat förhållande är hur bra som helst. trots denna "stora" åldersskillnad.

min älskling <3
/evelina

Kommentarer
Postat av: emma.

väldigt fint/bra skrivet!

2010-11-23 @ 17:44:29
URL: http://emmmmsaan.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)

Din URL

Kommentar