snygghet och flickideal

jag har kommit på en ganska konstig grej. jag klär ofta "upp" mig och gör mig fin. men jag gör det aldrig för att få killars uppmärksamhet eller för att de ska tycka att jag är snygg etc. (varför skulle jag bry mig om dem när jag har patrik?) jag gör det för att jag tycker det är roligt och för tjejerna. det jag bryr mig om är hur alla tjejer ska se på mig, vad de får för uppfattning av mig osv..

hade jag gått i en skola med enbart killar skulle jag troligen gått i mjukisbyxor minst en gång i veckan och jag skulle heller inte sminkat mig eller brytt mig särskilt mycket om att vara så snygg, men just för att det finns så mycket tjejer på min skola så bryr jag mig. alla förbannade ideal gör mig led. förresten så gillar jag dessutom att kunna så mig i spegeln och tycka att "vad fin jag är idag". jag menar självklart inte att jag älskar mig själv mest av allt, att jag är perfekt och så jävla snygg för det tycker jag inte.. det jag menar är att vissa dagar känner man sig fräscare än andra dagar och jag vill ha så många såna dagar som möjligt.

jag går inte heller och kollar på andra och tänker, "oj, vad skabbig" däremot tänker jag ofta att folk är fina, men om någon går i mjukisbyxor eller mindre "fina" kläder så bryr jag mig inte. det är bara om det gäller mig själv som jag tänker på det sättet och det är väl bra, eller? men jag känner alltid som att alla andra också ser på mig på det sättet, alla tjejideal.

fattar om ni lägger ett /care och inte läser, skulle jag lätt gjort med en så lång text. 


/evelinakb 

Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)

Din URL

Kommentar