mitt program för dagen

äntligen funkar blogg.se igen, det var tillfälligt driftproblem senaste halvtimmen. jag sitter iaf i bilen nu på väg in till gävle. tänkte visa vad det är vi ska göra idag.
allt kretsar kring gevalia och gävles kultur pga att detta är ordnat för att han som startade Gevalia, Victor Theodor Engwall är min förfäder. morfarsfarmorsfarmorsfarfar eller något sånt..

09.30 - samling clarion hotel winn
            förmiddagskaffe
            studiebesök gevalia bryggeriet


13.00 - lunch på gävle konserthus  
meny: prästostbakad lax med hummersky, potatossterin smaksatt med örter och soltorkade tomater. 
           konsert  med gävles symfoniorkester

15.30 - minnesstund vid familjegraven
             tillbaka till hotellet för att byta om inför middagen m.m.
            (vilket för mig innebär en sväng på stan)

19.30 - middag med underhållning, stora Gasklockan
             meny: förrätt: marinerade kräftstjärtar m.m.m.m.
                       varmrätt: oxfilé med smörstekta svartrötter med rödvinssås
                      efterrätt: chokladmousse med inslag av baileys med blandade bär
            Fredrik Swahn och Jessika Marberger 

tid ? - efterfest i lilla gasklockan

vist lät det lite flott? hihi :D


with all my love/e

Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)

Din URL

Kommentar