min tro

publicerar en text som jag skrev för exakt ett år sedan när jag gjorde en "decemberkalender".

jag kan inte precis säga att jag är troende, men jag tror på gud vissa gånger.

precis som alla svennebananer så är jag kristen, men kanske inte så speciellt. jag är döpt och konfirmerad och vill gifta mig i kyrkan, dock har jag i ett antal år haft inställningen till att gud endast finns på en plats och det är i Järvsös Kyrka.

runt tiden då jag gick på gudstjänster inför min konfirmation mådde jag inte så bra. Varje gång jag var där så gjorde jag en "lägg en slant, tänd ett ljus" jag tände ett ljus, och jag bad till gud. jag bad honom att hjälpa mig upp på fötterna igen. jag bad honom även att hjälpa min dåvarande bästis, henne bad jag för ofta. hon hade en stor svacka och jag bad till honom/min ängel att hjälpa henne, att hon skulle få det bra.

jag tror inte på gud som en man som sitter på molnen, jag tror att gud är utspridd, överallt i världen. gud finns hos varenda människa, i skepnad av deras skyddsänglar. Jag hittade min ängel på kyrkön i Järvsö.

Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)

Din URL

Kommentar