som i en gammal sång spelad på min gramofon

när man sitter på bussen på väg hem finns det två olika typiska incidenter:

1. du sitter med några vänner/en vän och har försöker komma på något att prata om, när ni är ungefär 500 meter från avstigning kommer ni helt plötsligt på något jätteintressant samtalsämne som gör att ni gärna hade suttit kvar på bussen någon timme till.

2. du sitter ensam med musik i öronen och funderar på varje ord i låten som får en speciell tanke på sin hjäna. ofta funderar du för mycket, som det lätt blir. men ibland är det väldigt bra, rensar tanka som man behöver tänka på.

jag gillar att åka buss, helst ensam. det är så skönt att bara sitta och åka och inte koncentrera sig på något annat än det man vill eller behöver. förr brukade jag sätta mig på bussen och bara åka runt runt tills jag kände mig redo att kliva av. här i Norrland finns det inga bra bussar som går runt, så det går inte längre. synd..

på en buss eller i Sidskogen, mitt sidskogen.


Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)

Din URL

Kommentar