Det skrämmer mig att du inte sett stjärnorna

Sitter på tåget påväg hem från Gävles konserthus där jag varit på en jazzkonsert med min underbara mor. När jag satt där i lokalen och insåg att jag troligen var den enda åhöraren under 45 barre kom jag verkligen underfund med hur underskattad jazzen är i dagens yngre samhälle. En så underbar musik genre med sina tromboner, tubor, slagverk m.m. Som får en att bara känna tonerna ila genom hela kroppen. För att inte tala om saxofonerna, helt underbart! Gud vad fint det vore med en grabb som kunde spela saxofon liksom?!

Tror att min känsla för detta kan komma mycket ifrån att jag under min sex första år i livet var lite av en maskot till storbandet min mamma spelade i, men det är ju hur bra som helst! Ja men det var min åsikt, nu ska Sveriges kanske tröttaste tjej ta en liten tupplur, puss


Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)

Din URL

Kommentar