270114 - ett par tankar

Oj vad dagen kan bli mycket bättre fort, fick visst en oväntad semesterersättning idag. Kunde inte ha kommit lämpligare! 

Jag tänkte på en annan grej också, skillnaden på folk beroende på vart man är. En anledning till att jag trivs så bra i Järvsö är gästvänligheten och att alla människor är så öppna och trevliga. Det är på ett helt annat sätt än vad det är i Tierp. T.ex. igår när jag satt i bastun på aspenbadet så satt det två andra där en "farmor" och en "mamma". Vi satt i bastun i 10 min utan att säga ett enda ord till varandra.. Hade detta varit i Hälsingland hade vi varit bundis efter 10 min. När man är i Tierp kan man förstå varför svenskar ses som kalla och instängda, till skillnad från hur det är i Hälsingland. Jag är så glad över att jag flyttade till underbara Järvsö, för oj så mycket det gett mig! 



Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)

Din URL

Kommentar