Rivstart på '14

Den första stora händelsen i mitt liv 2014 lärde mig en riktig läxa och nära-döden-upplevelse. Jag tänkte skriva lite ungefär hur det var. 

Jag var på väg hem från mamma och skulle ner till backen för att hänga med C. För de som inte vet så är vägen från sidskogen ganska hal, kurvig och krönig. Poppade min hits for kids 2000 lite för högt och körde lite för fort, så vid en bro där det var halare än väntat fick bilen sladd och jag insåg att jag inte skulle kunna förhindra den på något sätt. Kroppen sattes på försvar och jag blundade och tänkte att "snart kommer det smälla, hoppas att det inte gör ont." Osv. Bilen flög över en plogvall och in i ett träd då airbagen utlöstes och bilen slog en volt. När bilen var stilla öppnade jag ögonen och såg att jag hängde uppochner med snö och grankvistar mot dörrarna. Lyckades iaf få loss bältet och hitta en bakdörr som gick att öppna  och kröp ut ur bilen. 

Resten av historien känns oväsentlig men jag blev iaf räddad och chockgrät i 3h men förutom två brutna naglar, halv nackspärr och ett blått knä mår jag toppen. Bilen ligger däremot på skroten. 

Så, tack till alla fina själar, människor såsom änglar, som hjälpte mig igår. Hoppas verkligen att alla kör försiktigt i halkan, det kommer definitivt jag att göra! Jag hade sådan sjuk tur som knappt har en skråma och är sjukt glad att ingen annan var i bilen. Puss och kram. 



Kommentarer
Postat av: jenny

åh jisses :( TUR att det gick så pass bra :O puss då husmor

2014-01-09 @ 12:59:40
URL: http://jennylindstrom.devote.se



Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)

Din URL

Kommentar